JORDAN 191 z 1991 roku, pierwsza konstrukcja nowo powstałego zespołu JORDAN założonego przez Irlandczyka Eddiego Jordana. Piękna linia tego udanego, zielono- niebieskiego bolida od razu mnie urzekła.
Właśnie w JORDANIE 191 wystartował do swojego pierwszego wyścigu Michael Schumacher. Jednak odpadł wskutek awarii sprzęgła w swoim pierwszym występie w Formule 1 25 sierpnia 1991 roku podczas Grand Prix Belgii na torze Spa.
Już 8 września tego samego roku Schumacher został podkupiony przez Benettona i w czasie swojego 2 wyscigu zajął 5 miejsce na torze Monza we Włoszech.
Bolid skonstruowany został przez Gary'ego Andersona i Andrew Greena na sezon 1991 dla debiutującego w niej zespołu Jordan. Był napędzany silnikiem Ford. Początkowo kierowcami byli Bertrand Gachot i Andrea de Cesaris, a po aresztowaniu Gachota za napad na taksówkarza w Londynie zastępowali go Michael Schumacher, Roberto Moreno i Alessandro Zanardi. Głównym sponsorem zespołu była firma 7 Up.
Samochód był bardzo udany. Gachot i de Cesaris zdobyli łącznie 13 punktów, co zapewniło zespołowi piąte miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów, a sam samochód zdobył nagrodę Autosportu dla najlepszego samochodu wyścigowego roku 1991.
Dane techniczne
Nadwozie monocoque z włókna węglowego
Zawieszenie przednie podwójny łącznik poprzeczny
Zawieszenie tylne podwójny łącznik poprzeczny
Silnik Ford HB4 3.5 V8
Skrzynia biegów Jordan/Hewland, manualna, 6 biegów + wsteczny
Paliwo BP
Opony Goodyear
Regulamin FIA na sezon 1991 był następujący:
Punktacja:
10-6-4-3-2-1, liczone rezultaty: wszystkie
Silniki:
maks. 12 cylindrów, pojemność 3,5 litra bez doładowania
Waga bolidu:
minimum 575 kg
Kwalifikacje:
26 najszybszych samochodów kwalifikuje się do wyścigu
tylko 30 samochodów może brać udział w kwalifikacjach, pozostałe muszą się przed-kwalifikować