mpluta2 napisał:
Witam wszystkich.
No to do rzeczy. Jakiś czas temu temat opon był poruszany, ale postanowiłem go odświeżyć.
1. Żywotność opon. Żywotność opon, a pogoda.
Chodzi o to, żeby miękka opona wytrzymywała 5/6 okrążeń, a twarda 10/11 okrążeń. Najlepiej jakby tyle wytrzymywały wtedy, gdy jest ciepło (czyli słoneczko z chmurką), natomiast gdy jest gorąco, to żeby miękka wytrzymywała 3 kółka, a twarda- 8. Dzięki temu mielibyśmy różnorodność strategii w wyścigu. Żeby to można było zrobić, trzeba by zrobić punkt drugi.
2. Różnice czasowe między twardą a miękką mieszanką opon.
Obecnie nie ma (znaczących) różnic czasowych między miękką, a twardą oponą. Na podstawie własnej analizy ustaliłem, że najlepiej jakby ta różnica wynosiła 1 sekundę.
3. Pogoda.
Po 1- zlikwidowałbym deszcz w treningu/kwalifikacjach, bo skoro wszystkie wyścigi są suche, to deszcz w treningach i kwalach nie ma najmniejszego sensu. Po drugie- w wyścigu dałbym albo słońce z chmurką, albo pełne słońce (w jednym wyścigu pełne słońce, w innym słońce z chmurką, itd.)
Moje analizy:
Załóżmy, że tor X przejeżdżamy średnio w czasie 30 sekund (miękka opona), a w pit-lane tracimi ok. 10 sekund.
a) Ciepło
Czasy okrążeń --->
1 strategia: 30 30 30 30 35(wjazd do pitu) 35 (wyjazd z pitu) 30 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 = 7:48
2 strategia: 30 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 31 31 31 = 7:48
b) Upał
1 strategia: 31 31 31 31 31 31 31 36 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 = 7:54
2 strategia: 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 = 7:54
MIĘKKA OPONA
TWARDA OPONA
Tak, tak, wiem, że pierwsze kółko wyścigu jest wolniejsze. Oczywiście strategia zależy od długości pit-lane.
Problemem jest tutaj utrudnienie dla nowych graczy i trudność z wdrożeniem tego.
Rozumiem, że aby zmiana miala sens musielibysmy wprowadzic obowiazek uzycia 2 mieszanek podczas wyscigu?