AoW napisał:
Siema,
minelo juz kilka sezonow od wprowadzenia klasyfikacji generalnej (wszechczasow). Bylo zalozenie, aby nie oplacalo sie bardziej byc w 2 lidze niz w 1, jednak jak widać to nie działa poprawnie.
Proponuję dwa rozwiązania:
1. Zwiekszenie mnoznika dla pierwszej ligi z 3 na 5
lub
2. Dodanie 300pkt za kazdy sezon w 1 lidze.
Jesli ma ktos jakis inny pomysl - smialo.
1. Mnożnik 5 to i tak za mało
Popatrzcie na przykład kalika - w 1. lidze dojeżdżałby raczej na miejscach 7-8 w wyścigach, jak nie dalej (patrzę na wyniki sezonu 11). Co by mu dało siedem siódmych miejsc w 1. lidze? 18 punktów x7 wyścigów x5 z mnożnika ligi - otrzymuje za cały sezon 630 punktów. Co z kolei mógł zyskać przy siedmiu wygranych w 2. lidze (które zapewne by miał gdyby nie to, że odpuścił)? 50 punktów x7 wyścigów x2 z mnożnika ligi - 700 punktów - różnica wynosi 70 punktów - a to BEZ KWALIFIKACJI - kwalifikacje pewnie wygenerowałyby kolejne punkty na korzyść 2. ligi. Cenniejsze wygrane w 2. lidze od zdobywania punktów w 1. lidze? Dziwnie to wygląda
Nie wiem, czy nie było dobre:
1. Najważniejsze punkty w 1. lidze.
2. Następnie punkty w 2. lidze.
3. Następnie miejsca 11-20 w 1. lidze.
4. Następnie punkty w 3. lidze.
5. Następnie miejsca 11-20 w 2. lidze.
6. Na samym końcu miejsca 11-20 w 3. ligach.
Przy założeniu, że nie mamy 4. lig
Nie wiem jedynie, jak to uporządkować i zaprogramować
2. Załóżmy, że zawodnik dostaje 300 punktów za 1. ligę, ale przy obecnych mnożnikach - znowu przykład kalika omówię. Za 1 ligę dostałby 300 punktów plus 18 punktów za 7 wyścigów i mnożnik 3 - to daje razem około... 680 punktów (jeśli dobrze liczę - 678). Co kalik zyskuje w 2. lidze? Znowu 700 punktów, czyli... o 20 więcej - BEZ KWALIFIKACJI