|
| Kierowcy: 11452 dzisiaj: (0)
Online:  
Trwa przerwa międzysezonowa | Flash - instrukcja jak zagrać | MAXF1 news: blog

Witamy, Gościu

14 sezon - zmiany
(1 przeglądających) (1) Gość

TEMAT: 14 sezon - zmiany

14 sezon - zmiany 11 lata, 10 mies. temu #14451

  • STACHU32
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 937
  • Oklaski: 30
AoW napisał:
Witam,

startujemy z 13 sezonem: 19.11.2012 o godzinie 20:30.

Zmiany na najbliższy sezon:

- korekta bolidu (na torze testowym jest już nowy bolid)
* wieksze stopniowanie skrzyni -> przy level 1 jest obnizona wartosc przyspieszenia i wzrasta dwukrotnie szybciej przy kazdym nastepnym levelu w stosunku do bolidu z wczesniejszego sezonu,
* lekkie zmniejszenie sily hamulcow na kolejnych levelach,
* naprawione luki w zaleznosciach aerodynakmiki i pozostalych leveli,

- wyniki wyscigu: od najbliższego sezonu istnieje możliwość ręcznej korekty wyników wyścigu (w poniedziałek po godzinie 20:00), jeśli w błędny sposób system obliczy pozycję startową userów w wyścigu. Sytuacja ta dotyczy głównie osiągnięcia przez 2 userów tych samych czasów w kwalifikacjach i błędnego rozstawienia ich w wyścigu (user wykręcający jako pierwszy ten sam czas powinien startować z zwyższej pozycji),

- zwiększeniu uległy kwoty podwyższane dzięki managerowi ds. finansów. Aktualnie zysk poszczególnych manago to: 10 / 15 / 30 / 45%,

- zmiana w klasyfikacji generalnej: za każdy start 1 ligowca w wyścigu gracz otrzyma 50 punktów w klasyfikacji generalnej,

Planowane zmiany na najbliższy sezon:
- ukończenie prac nad nowym wyglądem profilu

- zmiana przyznawania kasy za wyniki w kwalifikacjach i wyścigu (konkretniej: uzależnienie wysokości wynagrodzenia od ligi, tj: 1 liga: 100% dotychczasowej kwoty | 2 ligi: 80% d.k. | 3 ligi 60% d.k.)

- wprowadzenie wynagrodzeń za wygrany pojedynek (tutaj największy problem to zabezpieczenie przed kombinowaniem i nabijaniem sobie kasy przez userow - prace trwaja)



Chciałbym zaproponować kilka rozwiązań które może wyrównałyby szanse na walkę w 1 lidze słabszych zawodników

Oczywiście rozwiązania te są tylko propozycją i nie daje gwarancji ale warto przedyskutować.

1. Ograniczenie premii za ilość okrążeń dla jednego zawodnika np może 1 raz zdobyć milion albo może zdobyć

maxymalnie 2 miliony jako premie za cały sezon

2. kalik prosił o zwrócenie uwagi na takie same premie za zdobycie miejsc 4-10 warto byłoby jednak

zestopniować premie w zależności od zajętych miejsc

3. Mimo wszystko trzeba popracować nad bolidem gdyż aktualne rozwiązanie jest dość ciekawe ale niestety

działanie skrzyni na dolnych poziomach jest delikatnie mówiąc nie naturalne wiem że szef uważa że jest ok

ale np. zjazd lekki na trawnik powoduje tragiczne w skutkach konsekwencje to trochę przesadza

To są drobne propozycje a moja najważniejsza propozycja to:


1.Zwiększenie kasy na start 14 sezonu kwota rzędu 30-35 milionów i automatyczne zmniejszenie wszelkiego

rodzaju premii np o 50%

Dlaczego tak? Stratujemy wszyscy na dość dobrych bolidach i osoby które są w czołówce po kolejnych wyścigach

nie "uciekają" tak bardzo finansowo reszcie stawki więc na kolejnych torach mają dalej szanse na walkę w

kwalifikacjach i wyścigach ( ten pomysł np. dla mnie jako gracza jest zły ale powinien poprawić

sytuacje słabszych i nowych graczy 1 ligi ...oczywiście te zmiany musiałyby dotyczyć wszystkich lig.


Tyle na ta chwilkę pozdrawiam STACHU32


Odp: 13 sezon - zmiany 11 lata, 10 mies. temu #14452

  • DonDamiano
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 413
  • Oklaski: -61
ogólnie wszystko jest super

jeżeli natomiast dostaniemy te 30mln to za okrążenia nie może być tyle, conajwyżej 2 razy ta premia jak stach pisał,
jezeli roznicy byly by mniejsze, to anansi zdobywajac te 7 miliona mial by przewage, nawet przy słabszych wynikach:)

bolid, proponuję mniejsze roznice między levelami silnika aby nawet na szybkch torach nie zawsze silnik byl na 10:)
tak samo z skrzynią, tez mniejsze, w tej chwili wciąż odpowiednikiem szybkosci bolidu jest skrzynia:)

i jeszcze jedno, w FAQ, jest napisane ze hamulec odpowiada za hamulec, a wsszyscy wiemy ze nie tylko, tak samo zawieszenie, ne ma tam wzmanki ze decyduje rowniez o przyczepnosci:)


Odp: 13 sezon - zmiany 11 lata, 10 mies. temu #14453

  • M_Pablo
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 538
  • Oklaski: 21
Nooo... nie wiem, czy zbyt optymistycznie nie spojrzałeś na swoje propozycje

1. LIMIT PREMII

Przede wszystkim w kwestii premii - ograniczając ich ilość, wcale nie wyrównujesz szans słabszych graczy - raczej wyrównujesz szanse z tymi graczami, którzy dużo jeżdżą. Jak ktoś jeździ dużo to dostaje dużo premii - tu nie ma znaczenia, czy jesteś słaby czy nie - chcesz i masz czas to jeździsz i zarabiasz. Jeśli dużo kółek jeździłby gracz z dołu ligowej tabeli... okazało by się, że to właśnie jemu zabrałeś jakąś tam szansę bycia lepszym - dzięki lepszemu bolidowi, który mógłby mieć dzięki omawianym premiom. Przykładem jest Anansi, który jakiś super nie jest (ale jeździć na dobrym poziomie potrafi) - jemu zabierasz w ten sposób właśnie szansę na walkę w czołówce - bo sezon bez tych 4-5 milionów dla niego może być katastrofą.

Chyba, że w zależności od miejsca zajętego W POPRZEDNIM SEZONIE, każdy zawodnik miałby "indywidualny limit" premii, które może zdobyć. Mistrz Maxa mógłby przykładowo w "następnym sezonie" zdobyć maksymalnie 1.000.000 za premie, osoby z miejsc 2-3 na przykład 1.500.000, a osoby z miejsc 17-20 po kilka milionów. Jedyny problem jest taki, że jak ktoś by odpuścił sezon i specjalnie walczył o baraże (na przykład Ty, czy jakiś inny wyjadacz)... to w następnym sezonie byłby nie do myknięcia - bo nie dość, że byłby super graczem to jeszcze miałby wysoki limit premii, które może zdobyć. No chyba, że limit premii ustaliłoby się na bazie... klasyfikacji wszechczasów Ona w jakiś sposób pokazuje, kto jest naprawdę dobry. Pytanie, czy zawsze uda się wszystko ustalić tak, jak powinno.

2. PREMIE ZA WYŚCIG

Premia za miejsca 4-10 ma być zróżnicowana... no tak, pomysł dobry. Pytanie, ile z niego się da wyciągnąć? Jaka będzie różnica w kwotach między tymi miejscami? Prawie żadna - 100 tysięcy, może 200? Na przestrzeni 7 wyścigów wyjdzie około 1,5 miliona - czyli na upgrade dwóch części (zakładając, że jeden zawodnik cały czas będzie dojeżdżał 4, a drugi 10, co jest mało prawdopodobne). Warto się kłócić zatem o takie grosze? Tym bardziej, że w 1. lidze i tak na miejscach 4-10 jest STOSUNKOWO wyrównana walka i taka zmiana wiele nie wniesie.

3. BOLID

I tu pomysł jak najbardziej na tak - sam padłem w tym sezonie ofiarą tego rzęcha - i to dwa razy (pomijam fakt, że mało jeździłem, bo on ma chyba małe znaczenie) ;)Nie może być tak, że wyjazd trochę głębiej w trawę (bez kolizji) skutkuje tym, że: wyjeżdża się z trawy około minuty (wersja optymistyczna) a potem... przez półtora okrążenia jedzie się ślimaczym tempem - na zielonych, nierozgrzanych oponach i prędkości nie dochodzącej nawet do 1/3 licznika - to jest katastrofa - strasznie demotywuje do jazdy zarówno w treningach/qualach, jak i wyścigu. A przecież chodzi o to żeby jeździło się w miarę przyjemnie, płynnie i ze swego rodzaju radością z jazdy - a nie stresem i frustracją powodowaną tym, że znowu trzeba się rozpędzić, rozgrzać opony, itp.

4. KASA NA START SEZONU

Co to ma zmienić? Słabszemu graczowi nie robi różnicy, czy dostanie 20, czy 30 milionów. Chociaż... jakby się dobrze przyjrzeć, wychodzi mu to na gorsze nawet - bo musi się więcej męczyć z bolidem - jak go tu skonfigurować żeby jechał tak, jak powinien. Mniej kasy, mniej problemów - bo mniej opcji. Na początku sezonu akurat to jest ważne - żeby nie wyszło, kto jest najlepszy w ustawianiu bolidu, a raczej w samej jeździe. A druga kwestia jest taka, że szybszym bolidem jeździ się trudniej - logiczne, że coś wolniejszego jest łatwiejsze do opanowania i odpowiedniego skonfigurowania. Zresztą widzieliście to nie raz - na przykład w poprzednich dwóch sezonach, gdzie mając bolid o 2-2,5 poziomy gorszy od niektórych graczy... wyprzedzałem ich na Pistolecie (tylko z Tobą Stachu miałem problem i bodajże Rojkiem w 11. sezonie). Gdzie zwróć uwagę, że tam nie jeździłem dwóch wyścigów...

5. ODNOŚNIE POSTU DONA O FAQ

FAQ/podręcznik to ja bym w ogóle całe przejrzał i parę rzeczy dokładniej opisał Tam jest przykładowo opisana załoga pit stopu... gdzie w grze żadnej załogi jeszcze nie widziałem Jest ekipa pit stopu ale jako "pojedyncza osoba" a nie lizakowy, zmiana opon i naprawy To znaczy nie - ekipa jest - ale i tak się wykupuje całą w pakiecie, więc to wszystko i tak nie ma większego znaczenia. Co innego, gdyby trzeba każdego z osobna zatrudnić na jedno stanowisko.

Tyle na razie ode mnie


Ostatnio zmieniany: 11 lata, 10 mies. temu przez M_Pablo.

Odp: 13 sezon - zmiany 11 lata, 10 mies. temu #14454

  • STACHU32
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 937
  • Oklaski: 30
M_Pablo napisał:


Przede wszystkim w kwestii premii - ograniczając ich ilość, wcale nie wyrównujesz szans słabszych graczy -

2. PREMIE ZA WYŚCIG

Premia za miejsca 4-10 ma być zróżnicowana... no tak, pomysł dobry. Pytanie, ile z niego się da wyciągnąć? Jaka będzie różnica w kwotach między tymi miejscami? Prawie żadna - 100 tysięcy, może 200? Na przestrzeni 7 wyścigów wyjdzie około 1,5 miliona - czyli na upgrade dwóch części (zakładając, że jeden zawodnik cały czas będzie dojeżdżał 4, a drugi 10, co jest mało prawdopodobne). Warto się kłócić zatem o takie grosze? Tym bardziej, że w 1. lidze i tak na miejscach 4-10 jest STOSUNKOWO wyrównana walka i taka zmiana wiele nie wniesie.

3. BOLID

I tu pomysł jak najbardziej na tak - sam padłem w tym sezonie ofiarą tego rzęcha - i to dwa razy (pomijam fakt, że mało jeździłem, bo on ma chyba małe znaczenie) ;)Nie może być tak, że wyjazd trochę głębiej w trawę (bez kolizji) skutkuje tym, że: wyjeżdża się z trawy około minuty (wersja optymistyczna) a potem... przez półtora okrążenia jedzie się ślimaczym tempem - na zielonych, nierozgrzanych oponach i prędkości nie dochodzącej nawet do 1/3 licznika - to jest katastrofa - strasznie demotywuje do jazdy zarówno w treningach/qualach, jak i wyścigu. A przecież chodzi o to żeby jeździło się w miarę przyjemnie, płynnie i ze swego rodzaju radością z jazdy - a nie stresem i frustracją powodowaną tym, że znowu trzeba się rozpędzić, rozgrzać opony, itp.

4. KASA NA START SEZONU

Co to ma zmienić? Słabszemu graczowi nie robi różnicy, czy dostanie 20, czy 30 milionów. Chociaż... jakby się dobrze przyjrzeć, wychodzi mu to na gorsze nawet - bo musi się więcej męczyć z bolidem - jak go tu skonfigurować żeby jechał tak, jak powinien. Mniej kasy, mniej problemów - bo mniej opcji. Na początku sezonu akurat to jest ważne - żeby nie wyszło, kto jest najlepszy w ustawianiu bolidu, a raczej w samej jeździe. A druga kwestia jest taka, że szybszym bolidem jeździ się trudniej - logiczne, że coś wolniejszego jest łatwiejsze do opanowania i odpowiedniego skonfigurowania. Zresztą widzieliście to nie raz - na przykład w poprzednich dwóch sezonach, gdzie mając bolid o 2-2,5 poziomy gorszy od niektórych graczy... wyprzedzałem ich na Pistolecie (tylko z Tobą Stachu miałem problem i bodajże Rojkiem w 11. sezonie). Gdzie zwróć uwagę, że tam nie jeździłem dwóch wyścigów...

Tyle na razie ode mnie


1.faktycznie źle określiłem tą zmianę miałem na myśli w kwesti ogólnej a nie słabszych graczy

2. kalik zwrócił uwagę na brak zróznicowania kasy za miejsca 4-10 mnie to nie przeszkadza ale faktem jest

że nie jest sprawiedliwie

3.co do bolidu wiecej kasy na start automatycznie powoduje że nie masz tego tragicznego bolidu

4.nie chodzi tu o samą kase na start ale głownie o premie

jezeli dajemy wiecej kasy na start a potem mniejsze premie to po kolejnych wyscigach różnice w bolidach beda

mniejsze i ot to mi chodziło tego nie wziąłeś pod uwagę M.Pablo


Odp: 13 sezon - zmiany 11 lata, 10 mies. temu #14455

  • M_Pablo
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 538
  • Oklaski: 21
1. Ale to nie zmienia faktu, że słabszym graczom zabierze się możliwość bycia lepszym dzięki temu, że jeżdżą Tylko teraz pytanie - co by się działo z premiami, które wygrał ktoś, kto ich wygrać nie może? Dajmy na to osiągnąłem limit 1.000.000 premii i na następnym torze mam najwięcej kółek - ten milion przepada, czy dostaje go drugi w klasyfikacji (zakładając, że nie osiągnął limitu)? No i kolejne pytanie - jeśli do limitu brakuje mu 500.000 a dostaje za kółka 1.000.000... to co z pozostałymi 500.000 się dzieje? Giną? Jeśli giną... to nadal najwięcej jeżdżący może "zabierać ten milion" i utrudniać grę innym. Z kolei jeśli nie giną... to ma je dostawać nie ten najlepszy? Dziwne - pod koniec sezonu mogło by dojść do tego, że kasę wygrywa 10 zawodnik w ilości kółek na torze

2. No sprawiedliwe nie jest. Ale czy różnica na poziomie 50.000-200.000 coś zmieni znacząco? Równie dobrze można wartości zmienić o... 1 - wtedy nie będzie po tyle samo i też będzie sprawiedliwie No ale to jeszcze mogło by ewentualnie przejść... bo akurat czasem tych kilkudziesięciu tysiaków brakuje. Tyle, że wtedy trzeba zmienić WSZYSTKO w tej kwestii, bo dlaczego też 2. i 3. w qualu/wyścigu mają zarabiać tyle samo? Każda pozycja musiałaby zarabiać inną kwotę.

3. No tak - tragicznego bolidu wtedy nie mam (zwłaszcza pod kątem przyspieszenia), ale jak już wspomniałem - szybkim bolidem jeździ się i tak "trudniej" - ciężej wykręcić jedno perfekcyjne kółko - zwłaszcza zauważą to słabsi podczas quali. Pytanie zatem, czy to coś poza kwestią przyspieszenia zmieni na plus? To już lepiej nad tym przyspieszeniem popracować i wyjdzie na to samo. Na co komu "lepszy bolid" na początku sezonu - dla samego faktu, że jest lepszy? Przecież i tak każdy dostanie taki sam - a jego klasa tylko zwiększy różnice między lepiej a gorzej ogarniającymi.

4. Ale dając mniej kasy na start, do tego dorzucając limit premii... to też nie będzie różnic
Co za różnica, czy dasz 30 milionów i limit premii, czy 20 milionów i limit premii? Wyjdzie na to samo przecież Z taką różnicą, że bardzo ciężko będzie wyciągnąć maksymalną moc bolidu w drugim przypadku. Różnice zrobią gracze samymi wynikami przede wszystkim, nie tymi premiami. Jak Ty zgarniesz milion na początek sezonu to już masz na początek bonus - bo pojedziesz drugi wyścig na lepszych ustawieniach. A skoro pojedziesz drugi wyścig na lepszych to i tam możesz zyskać kolejne tysiące - dzięki temu, że miałeś lepszy bolid. I kto to potem odrobi? Nawet limit premii nie zmieni tego, że za "pierwszy wyścig" będziesz miał profity na najbliższe 2-3 wyścigi. No chyba, że zlamisz i nie pojedziesz dobrze wyścigu Najlepiej to w ogóle kasy za wyścigi i premii nie dawać, wtedy zawsze będzie po równo


Ostatnio zmieniany: 11 lata, 10 mies. temu przez M_Pablo.

Odp: 13 sezon - zmiany 11 lata, 10 mies. temu #14456

  • STACHU32
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 937
  • Oklaski: 30
Dobra tak sobie możemy dyskutować do 14 sezonu i dalej będzie to samo


moim zdaniem coś zmienić trzeba w:

1. bolid a konkretnie przyspieszenie na niskich levelach

2. kasa za kółka sam byłem za kasą za kółka ale anansi wszystko zepsuł

3. kasa za miejsca punktowane potrzebne zróżnicowanie w zależności od miejsca

4. nowe tory oraz tory z sezonu dostępne w bonusach

Najbardziej zależy mi na zmianach w bolidzie


Odp: 13 sezon - zmiany 11 lata, 10 mies. temu #14457

  • AoW
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 1293
  • Oklaski: 722
Dziekuje VIPom za sensowna dyskusje.

BOLID
Na pewno bolid bedzie zmieniony. W tym momencie chcialbym zaproponowac cos nowego:
- powrot do bolidu z poprzedniego sezonu
- zmiana oplat za ugprady: mialoby to wygadac tak, ze za 2 level czesci placiloby sie np 600.000 a za 8 level np 1.200.000. Czyli im wyzszy level tym wyzsza oplata. Konkretne kwoty musialbym obliczyc, ale sadze, ze taka zmiana spowodowalaby wieksza mozliwosc manewrowania podczas upgradow.

Kasa za miejsca 4-10
faktycznie powinno to zostac zroznicowane.

Kasa za ilosc kolek
Sam nie wiem Mi sie wydaje, ze to rozwiazanie jest dobre. Niezaleznie od formy i umiejetnosci graczy kazdy moze zgarnac 1 melona. Anansi ostro podnosi poprzeczke i najwyzsze nagrody trafiaja do niego - pytanie tylko, czy to powod na usuniecie lub ograniczenie nagrody. Kwestia do dlaszej dyskusji

Nowe tory
W 14 sezonie nowy zestaw torow na pewno bedzie i faktycznie koniecznie musza one byc w zakladce BT. Pozostaje jeszcze pytanie o dobor torow, na razie odpuscmy tory wsteczne i wrocmy do normalnych - dyskusja na temat wyboru torow na pewno bedzie burzliwa

Kasa na start i mniejsze premie za wyniki
Koncepcja Stacha do mnie trafia. Roznica pomiedzy nowym pomyslem a starym wedlug mnie jest znaczna. Zmniejszy to roznice pomiedzy graczami. Mozna zreszta zrobic symulacje i zobaczyc po 1 wyscigu jaka byla roznica w bolidach pomiedzy liderem a 10 miejscem, a jaka bylaby ta roznica w przypadku propozycji Stacha. Jestem pewny, ze ta roznica przy wiekszej kasie i mniejszych premiach bylaby mniejsza - a zakladam, ze to bylo glownym zalozeniem pomyslu Stacha.

Ekipy

Nad ekipami wciaz mysle i kombinuje. Nie sprawdzalem aktualnie ile graczy 1 ligi zdecydowalo sie zatrudnic lepszego manago, ale wydaje mi sie, ze niewielu. Nie wiem czemu - robilem swojego czasu obliczenia i jest to wysoce oplacalne. Oczywiscie kosztem upgradu przed pierwszym wyscigiem.

Co do ekipy pit stopu - roznice pomiedzy najslabsza "ekipa" a najmocniejsza sa duze. Kiedys robilem symulacje jaka jest roznica w czasie przy zmianie opon pomiedzy 1 i 3 ekipa, bede musial ponownie to zrobic i podac wyniki. Pozostaje pytanie czy koszty utrzymania i zatrudnienia nie sa za duze (w tym momencie sadze, ze sa i to bardzo) - tez temat zostaje do dyskusji

FAQ / pomoc
Gra sie zmienia, a faq byl nieruszany od dlugiego czasu. Pablo dobrze zasugerowal, ze najepiej trzebaby go od poczatku przejrzec i zaktualizowac.

W faqu przede wszystkim musi sie pojawic wiele dodatkowych informacji, mam wglad w zapytania wpisywane w google i sa tam czesto powtarzajace sie tematy, ktore musza byc jakos bardziej podkreslane, aby nowi gracze wiedzieli co i jak/


Ciekawe blogi: bloggg.pl/lista-blogow/
Ostatnio zmieniany: 11 lata, 10 mies. temu przez AoW.

Odp: 14 sezon - zmiany 11 lata, 10 mies. temu #14458

  • Rojek
  • Offline
  • Gold Boarder
  • "Nie rób problemu tam gdzie go nie ma"
  • Posty: 200
  • Oklaski: 10
Ja mam jedną małą propozycje dotyczącą hamulców.
Aktualnie przy mocniejszym bolidzie potrzebne mocniejsze hamulce a przez to siła hamowania jest zamocna dla niektórych.
W takim razie proponowałbym takie coś.
Zamiast Hamulce rozdzielić to na następujące części:
Siła hamowania
oraz stabilność hamowania jako że byłby to rozłam części Hamulce to koszty tych dwóch były by o połowe mniejsze.

P.S. Pomysł napisany na szybko zawsze mogę doprecyzować co mam na myśli.


Odp: 14 sezon - zmiany 11 lata, 10 mies. temu #14459

  • XBodyGardX
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Posty: 24
  • Oklaski: 0
zgadzam sie ze wszystkim ale bolid bym zostawil lepsza konkurencja lepiej sie jezdzi takto kazdy full silnik i koniec to bez sensu a teraz to i to dobre


Odp: 14 sezon - zmiany 11 lata, 10 mies. temu #14460

  • mpluta2
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • MAXF1 IS THE BEST!!!
  • Posty: 1035
  • Oklaski: 45
Ja bym zrobił jeszcze zasadę parku zamkniętego po kwalifikacjach. Chodzi o to żeby nie dokonywać po kwalach żadnych zmian w ustawieniach bolidu.


"Opinia jest jak d...: każdy ma własną." - Stephen King

"Jakby pingwiny i foki mogły zapłacić bernemu eklestonowi swoim sadłem to zrobiłby grand Prix Antarktydy ze 100 tysiącami kłapiących pingwinów na trybunach."- Wielki Wódz Krzysztofm
Wygenerowano w 0.28 sekundy